جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روش های نورپردازی در سقف کشسان

روش های نورپردازی در سقف کشسان
نورپردازی در سقف کشسان

نورپردازی در سقف کشسان یکی از مهمترین و منحصربه فردترین جنبه های اجرای سقف کشسان است. موقع اجرای سقف و نورپردازی می بایست فاصله بین سقف تا لامپ رعایت شود. در سال های اخیر سقف های کشسان در طراحی و دکوراسیون داخلی آپارتمان ها و فضاهای مختلف رواج یافته و پذیرفته شده اند. محبوبیت اصلی آن ها به مزایا و روند خاص نصب این نوع سقف مربوط می شود. در ادامه این مقاله ضمن بررسی روش های نورپردازی در سقف کشسان،انواع سقف کشسان و مزایا و معایب آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معرفی روش های نورپردازی در سقف کشسان

سقف کشسان را می توان در طرح ها و رنگ های مختلف به کار برد، بنابراین نورپردازی استفاده شده برای آن باید متناسب با طرح و رنگ باشد. نورپردازی برای سقف کشسان در روش های مختلفی انجام می شود که هر کدام ویژگی و زیبایی منحصر به فردی به سقف و فضای داخلی می بخشند. در زیر به معرفی روش های نورپردازی در سقف کشسان می پردازیم.

  • نورپردازی روکار نما
    در روش نورپردازی روکار نوع چراغ های سقفی و تجهیزات مورد نظر در خارج از سقف نصب شده و قابل مشاهده است. استفاده از این نوع نورپردازی به دلیل سادگی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و در موارد زیر استفاده می شود.
  • نورپردازی لوستر
    یکی از پرکاربردترین انواع نورپردازی در سقف های کشسان استفاده از لوستر است؛ اما چرا؟ لوستر یک نوع نورپردازی رایج در نظر گرفته می شود و نصب و راه اندازی آن آسان است. یکی دیگر از مزایای استفاده از لوستر تنوع آن است. برای نورپردازی سقف خانه یا محل کار خود می توانید لامپ های مختلفی را در طرح ها و اندازه های مختلف انتخاب کنید. نورپردازی معمولاً با استفاده از نورهای زرد و سفید انجام می شود و در عین حال جلوه خاصی در سقف کشسان ایجاد می کند.
  • نورپردازی کریستال کوارسکی
    یکی دیگر از روش های نورپردازی در سقف کشسان، استفاده از لامپ های شیشه ای کوارسکی است. این نوع چراغ ها نور زیادی از خود ساطع نمی کنند و معمولاً روی قطعات سقفی انعطاف پذیر نظیر لاکر نصب می شوند.

    نورپردازی در سقف کشسان

    اهمیت نورپردازی های در سقف کشسان

  • نورپردازی از چراغ جانبی یا Side Light
    در این نوع نورپردازی از فیبر نوری استفاده می شود که در اطراف سقف کشسان قرار می گیرند. سقف کشسان را می توان در طرح ها و اشکال مختلف با در نظر گرفتن هر نوع طرح و رنگ روی پارچه پی وی سی استفاده کرد. یکی از انواع نورپردازی در سقف کشسان استفاده از نور در اطراف این پارچه است که نشان می دهد طرح سقف بیشتر به چشم می آید و جذابیت آن را بیشتر می کند.
  • نورپردازی از پشت
    نوع دیگری از نورپردازی در سقف کشسان که جلوه شگفت انگیزی به محیط شما می دهد نورپردازی توکار است. با این نوع نورپردازی منبع نور پشت سقف نصب می شود و از بیرون قابل مشاهده نیست. نورپردازی توکار، نور را به طور یکنواخت در تمام قسمت های سقف کشسان پخش می کند.
    منابع نور در سیستم نور پس زمینه معمولاً در پشت سقف کشسان در فاصله 15 سانتی متری از یکدیگر نصب می شوند. فاصله این منابع از سقف بسته به طرح، رنگ سقف و سلیقه افراد متفاوت خواهد بود. اما مانند فیبر نوری، از این منابع نور اغلب برای روشن کردن نور پس زمینه سقف های کشسان در فاصله 25 سانتی متری و 7 سانتی متری از سقف استفاده می شود.
  • نورپردازی SMD
    اگر به دنبال نورپردازی جذاب و قابل توجه برای سقف کشسان در خانه یا محل کار هستید، بهترین گزینه استفاده از فیلامنت های SMD است. این نخ ها در پشت سقف کشسان قرار می گیرند و قابلیت پخش نور بسیار بالایی دارند. یکنواختی نور ایجاد شده توسط SMD باعث می شود سقف، ظاهر و رنگ آن بیشتر به چشم بیاید. مصرف این نوع لامپ ها بسیار کم بوده و گرما تولید نمی کند.

اهمیت نورپردازی در سقف کشسان

سقف کشسان نوعی سقف کاذب است که با نام های دیگری مانند سقف کشسان باریسول و سقف کشسان لابل نیز شناخته می شود. در صنعت ساختمان سازی امروزی استفاده از نورپردازی مناسب و زیبا یکی از عوامل مهم دکوراسیون داخلی است. علاوه بر نورپردازی نما و نورپردازی محوطه، باید از نورپردازی مناسب برای فضای داخلی ساختمان، اتاق نشیمن، آشپزخانه و سایر قسمت ها استفاده کنید تا جذابیت خارق العاده ای خلق نمایید.

سقف های کاذب یکی از مجلل ترین انواع سقف های ساخته شده از متریال پی وی سی است که با توجه به توانایی نورپردازی در مکان های مختلف با طرح ها و رنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از این نوع نورپردازی سقفی می توانید تاثیر زیادی در زیبایی فضای داخلی منزل یا محل کار خود داشته باشید.

نورپردازی سقف کششی

نورپردازی سقف های کشسان

سخن پایانی

سقف کشسان فناوری جدیدی در زمینه دکوراسیون و زیبایی محیطی است که در مناطق تجاری، اداری و مسکونی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این سقف دارای ویژگی های متنوعی است که با نورپردازی مناسب می توان آن ها را تکرار کرد. نورپردازی در سقف کشسان به روش های مختلفی انجام می شود و نکته رایج در همه آنها این است که سیستم نورپردازی به گونه ای تعبیه شده است که فضای اتاق زیباتر و جذاب تر شود.

سوالات متداول روش های نورپردازی در سقف کشسان

  1. چه نوع نورپردازی در سقف کشسان کمترین مصرف را دارد؟
    اگر در نورپردازی سقف های کشسان به دنبال مصرف کم انرژی هستید، بهترین انتخاب استفاده از فیلامنت های SMD است. این نوع روشنایی علاوه بر مصرف کم انرژی، گرما و دمای زیادی تولید نمی کند.
  2. نورپردازی در سقف کشسان از چه مزایایی برخوردار است؟
    از جمله مزایای اصلی سقف های کشسان می توان به مقاومت در برابر رطوبت، ضد روغن و گردوغبار، قابلیت شستشو و طول عمر بالا اشاره کرد.
  3. نورپردازی سقف کشسان چه معایبی دارد؟
    نیاز به عایق حرارتی مطلوب، حساسیت در مقابل ابزارهای تیز و برنده، کاهش قدرت انتخاب برای انواع لامپ ها و نصب توسط افراد متخصص از معایب سقف کشسان است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 18 =