جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه تعمیر افتادگی سقف کشسان

نحوه تعمیر افتادگی سقف کشسان
تعمیر افتادگی سقف کشسان

نحوه تعمیر افتادگی سقف کشسان چگونه است؟ سقف کشسان را می‌ توانیم جزو انواع سقف‌ های کاذب معرفی کنیم که به دلیل جذابیت ظاهری فراوان و استحکام بی‌نظیر امروزه از آن در مکان‌ های مختلف استفاده می‌ کنند. با وجود تمامی مزیت‌ هایی که این نوع سقف دارد ممکن است گاهی مواقع شاهد ایجاد مشکلات مختلف در آن باشیم که یکی از اصلی‌ ترین مشکلات سقف‌ های کاذب افتادگی آنها است. در این مواقع نیاز است تا در مورد نحوه تعمیر افتادگی سقف کشسان بدانید تا خود اقدام به انجام آن کرده یا از فردی با تجربه بخواهید برای برطرف کردن این مشکل اقدام کند. در ادامه در مورد افتادگی سقف‌ های کشسان و چگونگی تعمیر آن ها بیشتر برای شما صحبت می‌ کنیم.

مهم‌ترین دلایل افتادگی سقف کشسان

قبل از اینکه بخواهیم برای شما در مورد نحوه تعمیر افتادگی سقف کشسان صحبت کنیم بهتر است در ابتدا دلایل این مشکل را بدانید. در صورت اطلاع از دلایل این کار بهتر می‌ توانید اقدامات لازم را برای تعمیر آن انجام دهید اصلی‌ ترین دلایل افتادگی سقف‌ های کشسان عبارت است از:

  • عدم نصب صحیح توسط نصاب و نداشتن تجربه کافی او
  • مقاومت بسیار کم و ضعیف دیوار
  • پایین بودن کیفیت مواد استفاده شده هنگام نصب
  • تجمع مایعات روی پارچه PVC
  • آسیب‌ های مکانیکی به قسمت‌ هایی از ساختار سقف
  • بالا بودن دما در محل نصب

موارد ذکر شده جزو معمول‌ ترین مشکلاتی هستند که باعث افتادن سقف‌ های کشسانی شده و نیاز است تا هنگام ایجاد این مشکل به خوبی دلایل ذکر شده را بررسی کرده تا بتوانید بهترین اقدامات را برای تعمیر و رفع آن انجام دهید.

نحوه تعمیر افتادگی سقف کشسان

هنگامی که متوجه شدید سقف کشسان دچار افتادگی شده است در این مواقع نیاز است تا هرچه سریع‌ تر برای پیشگیری از خسارات جدی آن ها را تعمیر کنید. در ادامه نحوه تعمیر افتادگی سقف کشسان را برای شما توضیح می‌ دهیم:

بیشتر بخوانید» سقف کشسان چاپی چیست؟

  1. محل نشتی آب را پیدا کرده و آن را مسدود کنید.
    همانطور که متوجه شدید یکی از مهم‌ ترین دلایل افتادگی سقف کششی مربوط به تجمع آب و مایعات است در این مواقع باید روی سقف را یک یا چند سوراخ کوچک ایجاد کنید تا آب به وجود آمده روی آن تخلیه شود. نیاز است تا منبع نشتی را که معمولا از واحد همسایه ها است پیدا کرده و به خوبی آن را برطرف کنید. توجه داشته باشید اگر سوراخ‌ های مورد نظر را به صورت مرتب و در ابعاد کوچک ایجاد کنید قابل مشاهده نیستند.

    پیشگیری از افتادن سقف کشسان

    پیشگیری از افتادگی سقف کشسان

  2. قسمتی از پارچه سقف را تعویض کنید.
    در صورتی که خسارات جدی به سقف وارد شده است توصیه می‌ کنیم به طور کلی پارچه سقف را عوض کنید. در اغلب مواقع بعد از تعویض کلی پارچه و نصب یک سقف کشسان جدید دیگر مشکلی برای آن به وجود نمی‌ آید. اما در نظر داشته باشید در صورت نیاز به تعویض آن باید از تجهیزات و مواد مرغوب و درجه یک استفاده کرده و از فردی با تجربه‌ بخواهید برای این کار اقدام کند.
  3. دمای محیط را کاهش دهید.
    افزایش بیش از اندازه دمای محیط نیز یکی دیگر از دلایل افتادن سقف کشسان است. در این مواقع توصیه می‌ کنیم دمای محیط را کاهش داده و به خوبی آن را کنترل کنید البته توجه داشته باشید بهتر است در مکان‌ هایی که دمای محیط بسیار بالا است از این سقف‌ های کاذب استفاده نکنید.

روش‌ های پیشگیری از افتادن سقف کشسان

با توجه به روش‌ های پیشگیری از افتادن سقف کاذب شما می‌ توانید از ایجاد این مشکل جلوگیری کنید اصلی‌ ترین روش‌ هایی که از ایجاد این مشکل جلوگیری می‌ کند به شرح زیر است:

مواد و ملزومات با کیفیت و درجه یک را خریداری و استفاده کنید.

  • از نصابان و متخصصان حرفه‌ ای بخواهید این کار را انجام دهند.
  • به درستی از سقف‌ های کشسان نگهداری کنید.
  • بر اساس دستورالعمل تولید کننده نصب را انجام دهید.
  • تجهیزات مربوط به سقف‌ های کشسان را از یک فروشگاه معتبر و مطمئن خریداری کنید.

نکات مهمی که در مورد نحوه تعمیر افتادگی سقف کشسان باید بدانید!

چند نکته مهم و حیاتی وجود دارد که در مورد نحوه تعمیر افتادگی سقف کشسان باید آن ها را بدانید این نکات عبارت است:

  • در صورتی که فقط یک قسمت کوچک از سقف دچار افتادگی شده است بهتر است از تعویض همه آن خودداری کرده و فقط قسمت آسیب دیده را تعمیر کنید.
  • در زمان تعمیر سقف کشسان از فرد متخصص و تعمیرکار بخواهید از بهترین مواد و متریال استفاده کند.
  • اگر میزان خسارت زیاد است خود به تنهایی اقدام به تعمیر یا تعویض این نوع سقف نکرده و حتماً از یک فرد حرفه‌ ای بخواهید و برای انجام این کار اقدام کند.
  • در هنگام تعمیر افتادگی سقف کشسان از تجهیزات مناسب که تیز نیستند استفاده نمایید توجه کنید وسایل و تجهیزات تیز می‌ تواند آسیب‌ های جدی به این نوع سقف‌ ها وارد کنند.
سخن پایانی

در این مقاله برای شما در مورد نحوه تعمیر افتادگی سقف کشسان صحبت کردیم و اطلاعات مهم را در اختیار شما قرار دادیم. توجه داشته باشید این سقف‌ ها در کنار اینکه بسیار کاربردی هستند می‌ توانند حساسیت بالایی نیز در مقابل برخی موادی مانند مایعات، دمای زیاد و تجهیزات نوک تیز داشته باشند. به همین دلیل قرار گرفتن این مواد نزدیک آن ها می‌ تواند آسیب‌ های جبران ناپذیری به سقف وارد کند. همواره توصیه ما به شما این است که در صورتی که این سقف‌ ها آسیب دیدند هرچه سریع‌ تر آنها را تعمیر کرده تا آسیب و خسارات جدی و خطرناکی برای قسمت‌ های دیگر سقف ایجاد نشود.

تعمیر افتادگی سقف کشسان

تعمیر افتادگی سقف کششی

سوالات متداول نحوه تعمیر افتادگی سقف کشسان

  1. بهترین اقدام هنگام خراب شدن و افتادگی سقف کشسان چیست؟
    نیاز است تا هرچه سریع‌ تر از یک فرد با تجربه و متخصص بخواهید برای تعمیر قسمت خراب شده یا تعویض آن اقدام کند.
  2. چگونه می‌ توان از افتادگی این سقف‌ ها جلوگیری کرد؟
    با بررسی و کنترل شرایط محیطی و استفاده از بهترین سقف‌ ها و تجهیزات می‌ توان از این مشکل جلوگیری کرد.
  3. آیا بدون داشتن تخصص می‌ تواند افتادگی سقف‌ های کشسان را تعمیر کرد؟
    خیر؛ انجام این کار به تخصص نیاز دارد و در صورت نداشتن تخصص ممکن است مشکلات جدیدتری برای قسمت‌ های دیگر سقف به وجود بیاید.
4.5/5 - (2 امتیاز)

4 thoughts on “نحوه تعمیر افتادگی سقف کشسان

  1. مجموعه psc خیلی خوب و حرفه ای

  2. شما تعمیر انجام میدین؟

    • پشتیبان پارسیس

      سلام دوست عزیز برای اطلاعات بیشتر در اینباره باید با کارشناسان psc تماس بگیرید. ۷۹ ۵۱۰ ۸۷ ۰۹۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =